úterý 14. května 2013

Kuchyn a jidelna


3D navrh neni dokonceny, protoze kuchyn uz vyrabim a neni cas kreslit. Leva cast se drezem neni dokreslena, chybi ostruvek naproti varne desky a jidelni stul
Stejně jako schodiště, tak i postup výroby kuchyně budu popisovat na blogu o truhlářství.
                                               PEkne TRuhlarstvi
Navrch kuchyňské linky jsem měl na 90% nakreslený už před rokem a postupně se upravoval a předělával. Celkový design kuchyně vychází že současného a zároveň klasického designu anglické kuchyně, které jsem v UK vyráběl ve firmě Clarity Arts, skoro 2 roky jako "senior joiner". Jelikož na kuchyň mám omezené finance, tak i provedení kuchyně je hodně o kompromisu. Rád bych například používal klasické panty které jsou součástí designu dvířek a jsou běžně používané v UK, ale v ČR jsou tyto panty šíleně drahé a to si nemůžu dovolit. Proto jsem zvolil moderní, ale zato levnější variantu skřínkových pantů. Pokud jde o zásuvkové pojezdy, tak ty jsem si prosadil a objednal jsem plnovysuvy s integrovaným tlumičem, které jsme používali i v UK a které mají super stabilitu a nosnost cca 35kg. Další výhoda těchto pojezdů spočívá v tom, že při otevírání zásuvky nejdou z boku vidět a dají tak vyniknout masivní konstrukci zásuvkového korpusu s ozubovým rohovým spojem. Obestavba odsavače je hlavní části celé kuchyně a je to opět klasický anglicky design, který se nám velmi líbí. Všechny skříňky jsou potom na předních hranách opatřeny masivníma ozdobnýma ramečkama. Dřez bude velký keramický a vystupující do prostoru o 5cm pro lepší pohodlí při mytí nádobí. Dvířka a čílka zásuvek budou z březového masívu a budou ručně natřené na odstín slonová kost. Pracovní desky jsou z masivní spárovky sibiřského modřinu dokončené olejem. Součástí kuchyně bude taky ostrůvek, který ale budu dodělávat později po nastěhování. 


6 komentářů:

  1. musím vám vaší stavbu pochválit, jedním slovem perfektní. Já se chci také pustit do dřevostavby a díky vašemu "návodu", jsem si ujasnil, co vlastně chci :-). Ještě jednou díky za takovouhle parádu a ať se daří.
    Pavel

    OdpovědětVymazat
  2. Díky za pochvalu. Už bydlíme třetí týden a protože nemame jestě internet, tak jsme nestihl nic dat na blog. Budu to muset dohnat. Petr

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Petře, tak teď tady čtu, že už bydlíš,nějak to už nestihám sledovat. Tak to je super, já už jsem taky začal konečně, můžeš mrknout na: http://drevostavbasvepomoci-posluchov.blogspot.cz/ Ať se ti daří.
    Tomáš

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím...nějaký problém s aktualizací? Nebo nestíháte?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, vsichni ctenari. Moc se omlouvam za neaktivitu na blogu. Musim se opet pustit do prace a vsechno dohnat. Kazdy vecer se premlouvam, ze musim neco napsat, ale opravdu to nestiham. Diky za nakopnuti. Petr

      Vymazat
  5. Ahoj Peter
    Natolko si ma inspiroval, ze som tiez zacal stavat dom svojpomocne, s mnohymi rieseniami ako mas ty. https://drevostavba-svojpomocne.blogspot.sk/
    prosim kde si zohnal skarovku sibirsky modrin? neviem ho zohnat, tiez by som ho rad dal na kuchynsku linku.
    Posli mi prosim na vargasharp@gmail.com Tvoju postovu adresu, rad by som ti poslal podakovanie (vyrabam musli a raw tycinky).
    Martin, Mala Ida

    OdpovědětVymazat