pondělí 11. března 2013

Vložka Hoxter - Oprava!!!

Ve středu to bude měsíc co máme zapojenou a funkční krbovou vložku Hoxter WK8 a kdy jsem se tady v příspěvku rozepsal o tom, jak si ji nemůžu vynachválit. To všechno co jsem psal stále platí a titulek příspěvku je trošku zavádějící. Jde o tohle:
Čím déle topím ve vložce, tak postupně přicházím na optimální obsluhu a učím se využívat její potenciál k maximální akumulace energie do akumulační nádrže. Taky jsem se inspiroval na internetu prohlížením videii jak se správné v teplovodní vložce má topit. Ovšem od začátku instalace vložky, kterou nám vyměnili v rámci reklamace o které jsem už taky psal TADY se mi nelíbila jedna věc. Ovládací klapka pro nastavení primárního přívodu vzduchu z exteriéru vydávala nepříjemný plechový zvuk při dorazu do koncové polohy. Jak už všichni víte, tak jsem velký šťoura, puntičkář a detailista a tak jsem si samozřejmně už tu první vložku prolezl celou skrz na skrz a proto vím, že ta tento zvuk nedělala a ovládací páčka šla pěkně plynule bez klepání. Když se ale vložka zapojila a začal jsem topit, nevěnoval jsem tomu už pozornost a byl v euforii, že konečně topíme. Stále častěji mi ale nešlo do hlavy, že když je vložka tak perfektně utěsněna tak jak je možné, že při zavřené klapce přívodu vzduchu vložka normálně funguje jako by byla klapka otevřená a nedaří se mi zpomalit hoření na minimum. Včera jsem se ještě jednou díval na videa na internetu a už jsem toho měl dost, protože tam jim vždycky po zavření přívodu viditelně plamen pohasínal a to jsem u našeho Hoxteru nedokázal. Proto jsem dneska vyndal celou vystýlku topeniště, odšrouboval na dně vložky šest imbus šroubů, které drží dno s prostorem popelníku a začal zkoumat proč klapka nedovírá. Zjistil jsem to hned jak jsem odšrouboval středový šroub a klapku rozebral. Princip klapky spočívá v tom, že ve dně vložky nad vzduchovou komorou jsou otvory na které je položena nerezová cca 1mm silná podložka a na tuto podložku je potom položena samotná klapka kterou tvoří cca 6mm silná ocelová plotna se stejnými otvory jako má podložka a jejím otáčením kolem středového šroubu se buď přidává nebo ubírá přívod vzduchu. Na videu to je jasné vidět.
Mezi nerezem a klapkou je na středový šroub nasazená podložka cca 0,5mm silná, která má za úkol malinko ulehčit ovládání klapky tím, že plotna klapky neleží celou svoji vahou na nerez podložce. A tato podložka byla právě celý problém.
Ani ne tak podložka jako "diletantsky" přístup toho kdo klapku kompletoval. Nejspíš měla tato podložka špatnou velikost a nešla nasadit na středový šroub a tak si někdo pomohl tím, že podložku rozstřihl a roztáhl tak aby šla nasadit. Ovšem to že se podložka tímto pokřivila už nikdo neřešil.
Díky tomu plotna byla cca 3mm nad nerezovou podložkou a i při zavřené poloze celkem hodně vzduchu procházelo do spalovací komory.
Stačilo vyrovnat tuto podložku a vložit zpátky na místo. Klapka si potom dosedla těsně nad nerez podložku a i zvonivý plechový zvuk už zmizel.
Ted už vložka mnohem lépe reaguje na pohyb klapky a při úplném zavření dochází vlivem nedostatku kyslíku k uvadání plamenů. Taky se po dosažení optimální teploty hoření mnohem lépe daří dosáhnout sekundárního spalování plynu že dřeva. Protože když je přívod vzduchu otevřený moc, tak prouděním ochlazuje spalovací proces a plyny špatně hoří. Dnes jsem po roztopení vložky klapku nechal minimálně otevřenou a vložka hořela krásným modrým plamenem a vsázka smrkového dřeva vydržela hořet o poznání déle. Před "opravou" klapky jsem měl nejdelší interval cca 1hod.40min. a popel už byl celkem ochlazený. Dnes jsem po 2 hodinách od přiložení měl plnou vložku žhavého dřeva, kde stačilo hodit dvě polena a hned byl zase "fičák". Vložka dnes po cca 8-9 hodinách hoření ohřála interiér v přízemí z 19st.C na 21,7 st.C. a natopila celou nádrž na další 2 dny topení z nádrže. 
pohled na klapku ze spodni strany pres odmontovanou bocni  zaslepku privodnu vzduchu (nepouzivanou)

dily vyjmute z vlozky: nerez podlozka a ocelova klapka

pohled na dno vlozky po odmontovani dna rozebrani klapky

TO JE TA POKROUCENA - ROZTAZENA PODLOZKA

"nekdo" ji roztahnul a tim pokrivil

po ocisteni a zpetne instalaci klapky - klapka v otevrene poloze

zavrena klapka

pohled do vlozky behem instalace topeniste

Žádné komentáře:

Okomentovat