čtvrtek 21. března 2013

Obklady a dlazby v Summerbridge House

Jak jsem slíbil, tak píšu o obkladech a dlažbách v domě. Dlažby už jsem dokončil před nějakým časem - ještě před malováním a před dokončením topení a větrání. O dlažbě v technické jsem psal :ZDE. Veškeré dlažby lepím flexibilním lepidlem. Za dobu lepení jsem jich vystřídal několik druhů podle výrobce a se všemi se mi pracovalo stejně dobře. Na lepení jsem používal hřeben velikosti 6mm, jenom na obklady v kuchyni jsem použil 3mm protože obklad je dost tenký a sádrokartón je hladký. Nevím přesně kolik pytlů lepidla jsem spotřeboval, ale bude to něco kolem 6 ks 25kg balení. Jako poslední z dlažby jsem si nechal velkoformátovou dlažbu 45x45cm, která je v zádveří. Navíc se nám líbilo její ukládání na úhlopříčku, tak to bylo docela "sranda" se s tím pohrát. Tuto dlažbu jsem si našli v nějakém "Bau-něco" v Brně a hned jsme věděli, že ji chceme do zádveří. Díky moji vodní stolní řezače bylo řezání dlažby hráčka i při úhlopříčném řezu o délce 60cm a za celou dobu práce na obkladech a dlažbě se mi nestalo, že by mi dlažba praskla, nebo se odštípla glazura při řezání. Proto říkám: Jestli budu někdy ještě dělat obklady, tak jediné s touto řezačkou - je fakt super. I v zádveří se našlo pár detailů, které jsem musel vyřešit. Anhydrid nebyl vylity až těsně po dveře a tak jsem musel před dveřmi udělat dilatační spárů i na dlažbě, protože pokud bych ji nedodržel, tak by mohla prasknout. Stejný detail jsem řešil i u dveří do garáže. Protože jsem chtěl zachovat kresbu dlažby, tak aby spára byla co nejméně viditelná, tak to bylo trošku náročnější. 
vymerovani dlazby v zadveri




detail reseni dilatacni spary

pod touto sparou na dlazbe je dilatace taky v anhydridu resena vlozenym paskem z SDK behem liti podlahy

hotova dlazba u dveri do garaze

detail rezani dlazby. Voda pekne cisti rysku fixou - tesne pred rezem


detail reseni dilatacni spary u vchodovych dveri

 
Potom následovalo obkládání WC a technické místnosti v přízemí. Pro obklady v přízemí jsme zvolili neutrální šedý obklad, který má na povrchu jemnou strukturu (anglicky vzor). A pro zjednodušení a taky z důvodů oživení prostoru technické jsme použili na obklad sprchového koutů zbytky zelené skleněné mozaiky, která zůstala rodičům po rekonstrukci koupelny. Před lepením obkladů ve sprchovém koutu jsem samozrejmě celý prostor izoloval 2x tekutou hydroizolaci a gumových rohových pásku stejně jako prostor kolem vany a sprchy v podkroví. Protože finance se krátí, tak jsme do sprchy v technické zvolii jako dočasné řešení sprchový závěs, který později nahradíme skleněnou zástěnou. Schodek u vybetonované vaničky sprchy jsem rozměrově upravil z porobetonových příčkovek, které jsem nařezal na pasové pile tak, aby pasoval přesně na 3 pásky mozaikového obkladu. Protože sprchový kout je vyspádovaný, použil sem mozaiku taky na střed kolem výpuste pro jednoduši vyspádovaní do podlahové výpusti. 
behem nateru tekutou hydroizolaci

lepeni zacinam na stene od druhe rady obkladu. Prvni radu lepim az po nalepeni vodorovne dlazby tak, aby rohova spara byla na boku




formatovani mozaiky

"maturita" pri spadovani

protoze je mozaiky tenka, musel jsem dat na stred vetsi vrstvu lepidla

spad neni tak na fotkach videt, ale je cca 1cm na 0,5m
s mozaikou se delalo vyborne i kdyz jsem mel z toho strach


detail vnejsicho rohu pred sparovanim
Designove umyvadlo co jsme koupili na aukru (original cena pres 12tis. -nas stalo jenom 1.500,-kc) je siroke 94cm

pracka na svem miste
po vysparovani

namontoval jsem uz ji termobaterii a sprchovou hlavici (neco kolem 1000,-kc)

hotovy sprchac

zachod jeste pred malovanim - ted uz je hotovo, ale nemam foto

Nakonec jsem si nechal to nejtěžší a sice obklad v horní koupelně. Do koupelny jsme zvolili obklad v červené barvě, který jsme stejně jako šedé obklady nakoupili přes internet v tomto obchodě: http://www.nejlevnejsi-obklady.cz/obklady-do-koupelny
Obklad se jmenuje Hiroe Rosa a má formát 25x40cm. Měl jsem velké obavy jak se bude s tímto polským obkladem pracovat, ale Hiroe mě velmi příjemě překvapilo a je jak rozměrově tak i na práci z našich obkladů nejlepší. Protože jsem nechtěl nikde dávat plastové ani kovové rohy, rozhodl jsem se, že se pokusím o kamenické rohy. Díky moji řezačce a taky kvalitě obkladů, který se opravdu velmi dobře řezal bez odštipovani glazury při řezání hrany pod úhlem 45 st. se mi to myslím na "amatéra - truhláře" podařilo pro mě až nečekaně a jsme velmi rád, že jsem ušetřil na obkladači, kterému bych stejně stál celou dobu za zadkem jak se znám. 
rezacka pri rezani kamenickeho rohu - slo to krasne od ruky

detail rohu


zacal jsem na obestavbe geberitu

polohu jsem fixoval pomoci plastovych klinku pro obkladace a papirove pasky

tyto rohy byly nejtezsi, protoze je tam zkoseni ze 3 smeru

detail rohu na obestavbe wc


vyrezi na hranach jsem delal na rezacce v plose vykruzovakem

vysledek


detail spary na hrane vanove obestavby

tesnici samolepici pasek na zadni hrane vany Ravak

zamaskovan servisniho otvoru budu resit pozdeji


baterie z aukra

vanu jsem napustil plnou z duvodu stabilizace vany po zasilikonovani okraju - tak je to v navodu na instalaci

pak jsem osadil topny zebrik a odvzdusnil a doplnil uzavreny topny okruh
a takto vypada puvodni navrh ktery Kamilka schvalila a podle ktereho jsem pracoval a objednaval obklady






2 komentáře:

  1. Nazdar Peťo, tak jsem se dnes asi po dvou měsících dopracoval ke konci tvého blogu. Bylo to velmi zajímavé a inspirativní, děkuji. Je zábavné pozorovat, jak se uvažování některých lidí podobá, jsem taky truhlář, který se vydal na zkušenou do GB, ovšem s tím rozdílem, že mně se ani po půl roce pobytu v Kentu nepovedlo najít práci v oboru, díky požadavkům na CSCS card a NVQ, které nemám, ale to není podstatné. To co se mi opravdu líbí je tvá preciznost, kterou z truhlařiny uplatňuješ i na dřevostavbu. Naše řemeslo se bez toho ani dělat nedá, ale byl jsem v šoku, když jsem si všiml, jak při laťování venkovního roštu na izolaci, konce laťí zakracuješ pod úhlem 45 stupňů a zbytek dořezáváš PUR pěnou. Rozumím důvodům toho proč to tak děláš, ale při prvním pohledu jsem si řekl no to je mazec. Nicméně důvod proč píšu je ten, že bych si po svém návratu do ČR chtěl taky postavit dřevostavbu, mám již platné územko, ale před konečným výběrem projektanta, bych si v některých otázkách chtěl ještě udělat jasno, proto bych tě chtěl poprosit o trochu času na eventuální diskusi. Zdravím do ČR Sláva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Miloslave, dekuji za pochvalu. Urcite ti rad poradim, nebo reknu svuj nazor, kdyz me o to pozadas. Staci napsat sem, nebo na email a rad se pobavim o tvych planech na stavbu domu. My jsme meli v UK opravdu stesti na dobrou firmu, kde po me chteli jenom kvalitni praci a nic jineho je nezajimalo. Je ale pravda, ze pred tim, nez jsem do Clarity Arts nastoupil, tak jsem rozeslal pres 150 zivotopisu a odpovedeli me jenom 2 firmy. Chce to hodne trpelivosti a nevzdavat to. Truhlarina v UK je hodne dobra prace. Ja jsem taky pres pul roku pracoval ve skladu s oblecenim, kde jsem se naucil perfektne polsky, ale pri tom jsem porad hledal praci v oboru.Urcite nepodcen vyber projektanta, at po nem nemusis vsechno prekreslovat jako ja. Preju hodne uspechu. Petr

      Vymazat