čtvrtek 22. března 2012

Pneumaticke vybaveni (kompresor a pistole)

Už je to dlouho, co jsem si plánoval koupit kompresor a hřebikovaci - sponkovaci pistoly. Hřebikovačkama na velké hřebíky se standardně montují veškeré konstrukce two by four. A sponkama zase opláštění stěn OSB deskama. Já jsem prakticky na celou stavbu používal výhradně šrouby Rapid 2000, což je sice super volba z ohledem na kvalitu spoje, ale je to dražší řešení a taky časově náročnější. 
Nyní ale budu dělat celou fasádu z prken, podbití verandy a opláštění příček, proto jsem se rozhodl koupit kompresor a sponko-hrebikovačku.
Moje požadavky:
Po nastudování několika diskuzi a stránek o pneumatickém nářadí, jsme měl více méně jasno co potrebuju pro moji potřebu.
1. mobilita a váha kompresoru, protože počítám s jeho používáním i po dokončení stavby na zakázkách podbíjení střech obkladech atd....
2. maximální tlak kompresoru do 10 bar. ( hobby kompresory dělají max. do 8 bar.) předpokládám, že toto není poslední dům, který stavím a kdybych se rozhodl koupit hřebikovacku napr. na hřebíky délky 120mm tak aby kompresor stíhal.
3. kompresor musí stíhat dávat nepřetržitý proud vzduchu min. 160litrů/min.,protože ho budu používat i na stříkací práce s moji LVLP stříkací pistoly, která potřebuje pouze 1,5bar a 160l/min. (výroba kuchyně z dýhy, schodiště, šatna, nábytek do ložnice atd...)
4. důležitou roli hraje i hlučnost stroje a celková spolehlivost
Na základě těchto kritérií jsem se rozhodl zakoupit tento profi stroj: Scheppach HC 16 profi olejový kompresor. Protože vím, že nebudu kompresor používat 8hod. každý den, tak věřím, že mi vydrží hodně dlouho. Kompresor je navic oproti hobby třide vybaven i odlučovačem vody.
Parametry:
Motor: 230 V/50 Hz
Příkon: 1 800 W / 2,5 PS
Počet otáček: 2.850 ot./min.
Pracovní tlak max.: 10 bar
Objem vzdušníku: 16 litrů
Sací výkon: 280 l/min.
Plnící množství: 220 l/min.
Regulace pracovního tlaku: ANO
Množství oleje: 0,3 l
Rozměry stroje d/š/v: 480/400/795 mm
Hlučnost: 71 dB
Hmotnost cca: 22 kg
Cena: 4645,- (doprava zdarma+sada příslušenství ofuk. pistole, hadice, dofukovaci pistole s tlakoměrem) 



Ke kompresoru jsem dále zakoupil kombinovaný stroj sponko-hrebikovacku.
Požadavky:
1. délka hřebíků do 50mm a sponky do 40mm.
2. beznastrojove otevírání ústí pro vyjmutí poškozeného hřebíku/sponky - velmi užitečná věc.
3.nízká váha
4. nastavitelný přítlak
Uvažoval jsem o koupi no-name sponkohřebikovačky napr. na aukru do 1tis. kc, ale protože už jsem se s nekvalitním nářadím několikrát spálil, tak od té doby dávám přednost profi kvalitě.(potrebuju nářadí na kvalitní práci, neuděláš kvalitní práci na nekvalitním nářadí) A proto u mě nakonec vyhrála tato hračka: Sponkovačka a hřebíkovačka NKG 40/50 PRO od firmy AIRCRAFT.
Parametry:
Hmotnost 1,34kg
Model: NKG 40/50 PRO
Pracovní tlak: 6 bar
Spotřeba vzduchu cca 0,6l/výstřel
Vhodné hřebíky typ F
Vhodné sponky typ 90
Cena 3468,-kc 




K této výbavě jsem ještě přikoupil profi tlakovou hadicí 10m Flexair 9/14,5mm. 5tis. ks hřebíků 50mm a 5tis. sponek 38mm. Celkem jsem tedy utratil "hodně peněz", proto doufám, že bude i hodně muziky.
Dnes jsem konečně mohl vše vyzkoušet v plném nasazení, protože jsem sponkoval palubky na verandě, a ocenil jsem jak lehkost a mobilitu kompresorU, který má přitom super výkon a rychle tlakuje, tak i precizní práci hrebikovacky, je lehká neklouže v ruce a 50mm hřebík projede přes suk jako nic. 




7 komentářů:

  1. Pán je gurmán :) Pěknou výbavičku pořídil, to se potom pracuje, co :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky, mate pravdu jsem velmi spokojený. Myslím, že pro moji potřebu jsem si vybral dobře. Neni nad to, když se člověk může splehnout na své nářadi ve chvíli, kdy ho nejvic potřebuje.

      Vymazat
    2. Mám ten samý kompresor, jen rozhodně neplatí udávaná hodnota hlučnosti 71 dB, ostatně na kompresoru je samolepka s 94dB, takže to dělá rachot pěknej.

      Vymazat
  2. Ahoj,
    mas pravdu, rachoti to slusne. Ale hodnoty jsem nemeril. Popravde ono tech 20dB rozdil me zas tak neschazi. Tady se nekdo dotazoval jak je to s tou nalepkou, ale odpoved je pro me zmatena: http://www.namir.cz/kompresor-scheppach-hc-16-9039.html
    Dalsi dulezitejsi hodnoty splnuje takze jsem spokojeny.

    OdpovědětVymazat
  3. 20dB sem, 20dB tam :D ta hlučnost se dá ještě přežít ne, kdyžtak klapky na uši, nebo špunty do uší a je po problému :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj,
    chodí kompresor po roce a pul porad stejne? Byl nejakej problem? Taky zvazuju jeho porizeni do dilny.. A po procitani diskuzi jsem se dostal az sem :o)
    Diky David

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Davide, kompresor porad bezi bez problemu. Zrovna vcera jsem delal mensi udrzbu. Vypustil jsem spodnim ventilem vodu ze vzdusniku a vycistil odkalovaci ventil. Jeste bych mohl vymenit olej a bude zase jako novy. Svagr si ho pucoval na strikani radiatoru a rikal ze to slo bez problemu, jenom to delal asi venku ve vlhku a srazila se voda ve vzdusniku, takze ji tam bylo celkem dost. Jinak naprosta spokojenost - doporucuji. Petr

    OdpovědětVymazat