středa 23. května 2012

Izolace střechy garáže

Minulý týden jsem se pustil do izolace střechy garáže, protože se potřebuju zbavit uskladněného materiálu v domě, abych mohl objednat další EPS na podlahy atd... Nejprve jsem vložil izolaci UNIROL profi mezi krovy. Dvě vrstvy po 100mm tloušťky, celkem tedy 20cm izolace. (spoje jsem překládal) Poprvé jsem pracoval s rotační izolaci a příjemné mě překvapilo, jak rychle se izolace nafoukne do předepsané tloušťky. (cca 2 vteřiny). O to víc jsem byl rozčarovaný, při prvním pokusu o řezání této izolace. Zvykl jsem si, že u deskové izolace UNI nemám problém uřezat i půl centimetru z desky, když je to potřeba, ale tady se mi to běžným nožem na izolace nedařilo vůbec. Izolace se mi trhala a celkové to byla hrozná práce. Druhý den jsem si proto koupil nový jiný nůž a s tím už to jede jako po másle. Stačí zaříznout a tahem jde izolace krásné ukrojit. Protože mezi krovy mám 840mm tak izolace držela na šikmém (19st.) stropě jen tak tak a už jsem myslel, že budu muset drátkovat abych tam tu vatu udržel, ale naštěstí to vydrželo a protože pod krovy jsem dával ještě přídavný rošt z KVH hranolků 5x6cm tak tento rošt vatu spolehlivě drží na místě. 





Do tohoto přídavného roštu dojde ještě 6cm desková izolace Isover UNI a na ní už obklad z OSB P+D 12mm. Tato obkladová vrstva bude tvořit zároveň parobrzdu. Protože prostor garáže bude stejně trvale odvětráván větracími otvory vedle vrat a u stropu, tak nepředpokládám, že by se nějaká větší vlhkost dostávala do konstrukce stěn a stropu. Maximálně to bude množství, které bez problémů odvětrá přes izolaci a difúzně otevřenou fólií na povrchu izolace. V průběhu vkládání izolace do šikmé části střechy jsem dodělal i izolaci ve stropě (podlaze dětského pokoje), která do garáže zasahuje. Celkové je zde 32cm izolace v konstrukci stropu 24cm a dalších 8cm izolace v přídavné konstrukci. I tuto část garáže poté opláštím OSB 12-15mm. V těchto místech bude tedy OSB z obou stran konstrukce, ale protože teplota v garáží nikdy neklesne pod 0st., tak nepředpokládám problém s rosným bodem v konstrukci. 




strop ma 32cm izolace, stena nad  bude 35cm izolace, stena pod 24cm izolace

rost pripraveny na vlozeni Isoveru UNI 60mm.

detail izolace kolem stredoveho BSH nosniku

toto je veskery zbytek z 8roli izolace - vyslo to skvele!
V průběhu těchto prací v garáží mě neustále pozorovaly tři mláďata Kominíčka, který si udělal hnízdo ve větracím prostupu pod střechou garáže. Schválně jsem jim tam nachystal ucpávku z vaty, aby si tam hnízdo udělali, protože se mi snažili udělat hnízdo v garáží snad na každém nezakrytém místě a já jsem jim musel jejich snahu překazit hned v začátku a místa ucpat izolaci, což mě mrzelo. Nakonec to ale pochopili, že jediné místo co zbylo je to, kde mi nebudou zavazet a tak mám práci i s muzikou.

 Dokonce se mi začala usazovat v garáží pod krovem i Sršeň obecná (Vespa crabro), ale stačila udělat jenom tři komůrky na vajíčka a spadla po zásahu Raidem na vosi a sršně po 3 vteřinách jako kámen.  Raid mužů doporučit, ještě po týdnu bylo místo, na které jsem vystříkl Raid mokré a smrdělo Raidem. 

DOPLNENI:
V minulém týdnu jsem dokončil izolaci stropu garáže vložením 60mm izolace Isover UNI do rámu a zaklopil jsem strop OSB deskama 15mm 4PD. V úterý jsme podepsal smlouvu na dodání garážových vrat Lomax a zaplatil zálohu. Ještě před dodáním vrat ale musím zpracovat materiál uloženy v garáží, aby se mohly vrata namontovat.





2 komentáře:

  1. Pěkně jsi zaizoloval, to bude v garáži teplíčko. I na ptáčky jsi pomyslel :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky za pochvalu, jak se znam, tak budu v garazi porad neco kutit, tak myslim ze se izolace vyplati.

      Vymazat