neděle 10. června 2012

Izolace schodu základové desky v interiéru

Protože máme základovou desku složenou ze třech úrovni, tak je nutné i tyto boční plochy zaizolovat. Potřeboval jsem zpracovat poslední kusy KVH hranolů 5x160 a tak jsem se pustil do této poslední zbývající konstrukce. Nejdříve jsem si přesně vyměřil pozici rámu jak výškově tak i pozičně tak aby hrana obývacího pokoje byla v právem úhlu. Potom jsem připevnil spodní díl rámu do základové desky pomoci závitových tyči 12mm, které jsem kotvil na chemickou kotvu stejně jako celý dům.
dukladny uklid pred praci

pro vzduchotesne napojeni hydroizolace a steny jsem se rozhodl pouzivat bitumenovou pasku sirky 10cm - drzi skvele


hranol pripraveny na usazeni do zavitovych tyci. provazek vymezuje presnou pozici hrany hranolu


dukladne podtmeleni
ukotveny hranol
 Základový hranol jsem že spodní části natřel penetraci a při následném lepení jsem ho celý podpenoval PUR pěnou pro vyplnění případných nerovnosti mezi hranolem a hydroizolaci. Protože základová deska není ideálně rovná, tak jsem si natáhl provázek mezi stenama a všechny stojky nakratil na přesnou míru dle dané pozice. Nakonec jsem rám sešrouboval, tj. stojky do základového prahu a nahoru opět ležatý hranol viz. foto. Rám je kotvený do bočních stěn a taky pomoci ocelových výztuh a závitových tyči do schodu základové desky. Všechny prostupy závit. tyči hydroizolaci jsem přetmelil polyuratenovym tmelem sika. 
presne vymereni delek stojek do roviny podle "slauch-vahy" a provazku



Rám je odsazený od boční plochy schodu o cca 4-6cm, tak jsem do této mezery vložil xps desky a pořádně je podpenoval PUR lepidlem. Celkovou izolaci schodu tedy tvoří 5cm xps z vnější strany - vkládány po vybetonování pasu na desku, xps 4cm z vnitřní strany schodu a izolace isover uni 160mm vložena do rámu. Rám jsem zaklopil OSB 15mm, jejíž horní hrana tvoří přesně hranu pro budoucí litou podlahu Anhyscreed. Na tuto OSB desku potom mužů udělat jakoukoliv povrchovu úpravu (perlinka-lepidlo, omítka, palubka, kamenný obklad, atd...) 
izolace XPS vkladana z vnejsi strany schodu pred zahrnutim a vybetonovanim desky

kotveni po delce ramu

    
detail kotveni s pretmelenim prostupu

po vlozeni xps ze zadni strany

xps 3cm jsem nalepil i na spodni hranol pro oddeleni vaty

vyztuha pro budouci sloupek schodiste



izolace hotovo

ram presahuje o 9cm hrubou podlahu v obyvaku 5+4cm eps, dalsi dve vrstvy eps 5+4 budou i pres ram az po OSB



Žádné komentáře:

Okomentovat