neděle 10. června 2012

Osazení prostupu vzduchotechniky obvodovou stěnou

nasavaci dil s integrovanou zpetnou klapkou

vyfukovy dil VKS s mrizkou proti ptakum a zpetnou klapkou proti hmyzu

elox vnejsi zaluzie nasavani
V současné době mi dodavatel vzduchotechniky pan Koch zpracovává prováděcí projekty na vzduchotechniku a nízkoteplotní systém vytápění. Protože potrebuju začít s montáží fasády, tak jsem si nechal předběžně dodat alespoň prostupové díly vzduchotechniky tak,abych mohl fasádu z vnější strany kompletně dokončit a hlavně už konečně uzavřít vatu fólií Tyvek tak, aby nelákala kuny atd...
Domluvili jsme se, že jak nasávací tak výfuková koncovka potrubí bude osazena mechanickou zpětnou klapkou. Pan Koch mi proto dodal hotové koncové díly na míru dle tloušťky obvodové stěny včetně integrovaných klapek a nenasákavé izolační obálky tl. 2cm. Tím se pro mě práce zjednodušila na prosté vyměření a vyrobení otvoru a přesné usazení prostupu do vnější obálky domu.
Pro nasávání vzduchu jsme použili standardní nasávací díl Atrea rozměru 350x350mm, který bude z vnější strany opatřeny elox. žaluzií (vypadá super). Pro výfuk jsem se rozhodl použít výfukový kus VKS. z důvodů nízké ceny a jednoduchosti instalace.
U nasávání je důležitá větší plocha saní, z důvodu nižších tlaků vzduchu a zabránění případného nasátí dešťových kapek. Proto je taky nasávací prostup průměru 200mm, a hned za stěnou se bude redukovat na 160mm. Výfuk je potom standardně průměru 160mm.
Samotná instalace prostupu není složitá, chce to jenom přesně měřit a řezat vatu tak, aby kolem prostupu nebyla žádná dutina atd... U nasávání jsem si vnější vrstvu vaty v přídavném roštu přesně seříznul do potřebného tvaru a případné nedostatky doplnil po osazení a připevnění prostupu. U výfuku mi trošku situaci zkomplikovala nutnost vyřezání kusu přídavného rámu v místě prostupu, ale opět jsem to vyřešil jednoduše - s pomoci moji japonské pilky ryoba to bylo hned. Jelikož je izolační obal na prostupu vzduchotěsný opatřeny na povrchu al. fólií a celoplošné nalepený na pozink. potrubí, tak mi stačí airstop pásku mezi OSB stěnou a potrubím nalepit přímo na ní. 
zamereni a vyrezani otvoru v parobrzde pomoci primocare pily

vyjmuti dvou vnejsich vrstev izolace

vyrezani prostupoveho otvoru prumeru 195mm z vnejsi strany podle papirove sablony

nasledne vyrezani OSB z vnitrni strany

pred zacistenim vaty

po nainstalovani potrubi
do vznikleho otvoru jsem vlozil kus izolace s otvorem a tu nasledne seriznul nozem podle tvaru nasavani


sedi to presne

polohu jsme zafixoval pomoci pridavneho hranolu KVH 5x6cm a pomoci sroubu (co zbyly po montazi strechy) jsem ram ukotvil

docasne jsem prostup ucpal kusem xps

pro vyfuk jsem vyrobil tesny ramecek z kousku KVH
vyrezani pridavne KVH konstrukce pomoci pilky Ryoba - nejdrive nahrubo





pak jsem hranol vyrezal podruhe a vzniklou dutinu po vlozeni prostupove roury vycpal kusky vaty



po pretmeleni spoje s OSB plastem pomoci Sikaflex FC11 tmelu/lepidla

po vytvrdnuti tmelu spoj jeste prelepim airstop paskou

4 komentáře:

  1. Váš blog sleduji, rád se z něj dozvídám nové informace a inspirace ke stavbě/uprávě domu. Díky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Ludku, ja dekuju za komentar a jsem rad, ze Vas muzu inspirovat.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Petre.Prosim te tusis jaky presny typ nenasakave izolace jsi pouzil na prostup temi stenami? Nejak se nam to nedari nikde rozume sehnat. Predem moc diky za odpoved a hodne zdaru! Julie

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Julie, tu izolaci mi prave dodaval pan Koch, ktery nam dodaval vodo,topo, rekupraci. Nevim jak se to jmenuje, ale vypadalo to jako toto: http://www.kflex-izolace.cz/izolace/kflex-h-duct.php Mas pravdu na tom odkazu je to celkem drahe. Ja jsem to v kalkulaci nenasel, ale zkus se obratit primo na pana Kocha, treba ti poradi kde to sehnat: http://www.epstavby.cz/index.html zatim ahoj Petr

    OdpovědětVymazat