Ve čtvrtek nám firma
Lomax namontovala naše nová vrata. Vrata mají
rozměr 3500x2160mm a mají šedou barvu - antracit, která ladí s okapy a
střechou. Dva týdny jsem věděl, že se bude montovat ve čtvrtek 9.8. a že
musí být prostor garáže připraven na montáž. S Tomem jsme proto chtěli
co nejvíc materiálu z garáže namontovat na fasádu tak, aby se nemusel
před montáží vrat přenášet. Bohužel minulý týden hodně pršelo, tak jsme
na fasádě dělali asi jenom dva dny a museli jsme to dohánět tento
týden. Tento týden se nám podařilo většinu prken vymontovat a zbytek se
premistnil tak, aby montážníci měli volný prostor pro montáž dle
požadavků minimálně 3m od vrat ve směru do garáže. Tento týden jsme
zažili i smutnou událost v podobě středečního pohřbu tchánova bratra. V
den pohřbu jsem šel ještě dopoledne na stavbu, protože jsem musel
připravit ostění kolem vrat z vnitřní strany garáže. Měl jsem v plánu
natáhnout na tuto čelní stěnu perlinku s cementovým lepidlem. Bohužel až
v úterý večer jsem zjistil, že toto cementové lepidlo není vhodné na dřevěné
podklady a tak jsem musel OSB ostění před natažením natřít "adhezním
můstkem" který ovšem schne 12hod. a tak jsem večer po pohřbu musel ještě
jednou na stavbu a skoro za tmy jsem dokončoval natažení lepidla a
perlinky kolem vrat. Naštěstí je ještě i v noci teplo a tak lepidlo do
rána pěkně vyschlo a mohlo se montovat.
Samotná montáž proběhla bez problémů a i montážníci si pochvalovali
jaká je to bezproblémová práce, když se nemusí kotvící vruty předvrtávat
vidiovym vrtákem, ale stačí použít vrtuty do dřeva. Já jsem na montáž
vrat dohlížel a užíval si toho, že zase jednou pracuje někdo jiný a já
dohlížím. Samotná montáž byla pro mě velmi zajímavá a rád jsem se
přiučil něco nového. Od příjezdu po úklid to trvalo cca 5 hod. Je to
opravdu taková stavebnice "merkur" jak poznamenal jeden z montážníků a
je vidět, že Lomax to má opravdu vychytané.
Vrata se usazovali podle Laseru od hrubé podlahy do výšky 150mm kde bude
budoucí čistá podlaha. Prostor pod vraty jsem si později podložil
hranoly po celé šířce vrat, aby mi do garáže neběhaly kočky atd.. než
bude čistá podlaha.
Design vrat jsme zvolili úplně jednoduchý bez prolisu a bez proužku
prostě jenom 4x sekce vrat v barvě střechy. Dekor dřeva by se nehodil,
protože fasáda bude měnit barvu a vrata by zůstaly stejné a proužky by
zase neladili s pruhovanou překládanou fasádou. Kování vrat kopíruje sklon střechy garáže, takže vrata po otevření netrčí do prostoru garáže.
Celkově jsme s vraty velmi spokojeni a Lomax splnil moje očekávání.
Záruku poskytuje 2 roky na kováni a mechaniku, 5 let na motor a 10 let
na sekce (průhyb, boule atd....)
Musím taky pochválit přístup firmy Lomax, kdy při objednání vrat bylo
jedním z mích požadavků dodání motoru
Comfort 250.2 speed, který je o
50% rychlejší než standard, bohužel technik při zaměřování a návrhu
cenové nabídky tento motor nedopatřením zaměnil a tak nám byl dodány standardní
motor. Po mém upozornění na tuto nepříjemnost, montážníci zavolali
dispečera, namontovali motor co měli a dispečer mi druhý den volal, že
15 -tého přijedou motor vyměnit za požadovaný speed. A protože Kamča měla 9.8. narozeniny, tak jsem ji večer předal v krabičce dálkový ovladač od nejdražšího dárku, který kdy dostala. Všechno nejlepší miláčku!
|
otvor vrata po uklidu garaze a natreni cela "adheznim mustkem" |
|
foto po cerstvem nanosu lepidla s perlinkou - vecer pred montazi |
|
tady jsem to dodelaval skoro po tme |
|
rano -jeste jsou videt vlhke spoje prekryti perlinky pod lepidlem , je osazena tyc s laserem |
|
kovani vrat je ze 2mm silneho plechu a tak drzi na miste i bez ukotveni |
|
montaz pojezdoveho kovani na jednotlive sekce |
|
pojezd ukotveny do prekladu garaze a je usazena tyc s pruzinama |
|
montaz motoru vrat s pojezdovou listou. Pojezd je resen pres remenovy prevod - je tissi nez retez a navic bezudrzbovy |
|
nasouvani sekci |
|
montaz horniho pojezdoveho kolecka |
|
hotove vrata |
|
po vysunuti vrat tyto nezabiraji zadny prostor svetle vysky - presne podle pozadavku. (byla nutna konstrukcni uprava vratoveho kovani na miste) |
|
vrata v pohybu |
|
zavrena vrata podlozena hranolky tak, aby vrata dosedly a nevysely vahou na pojezdu a lankach. po stranach jsou vetraci otvory garaze |
Ahoj, ako si zatiaĽ spokojný s týmito dverami? Vyzerajú dobre a tiež premýšľam nad ich kúpou.
OdpovědětVymazatAhoj, vrata jsou opravdu kvalitni a jsem maximalne spokojeny. Ted tam mame navic ten rychly motor, tak je to super rychlost. Doporucuji.
OdpovědětVymazatAhoj, chci se zeptat, proč se musí před montáží dávat na zeď lepidlo s perlinkou? My máme postaveno z Veloxu (tj. cementoštěpkové desky - ztrac. bednění vylité betonem) a šroubovat se do toho dá dobře. Je to kvůli tomu, že pak už se k tomu nikdo nedostane? Děkuji za odpověď a případně za radu :)
OdpovědětVymazatAhoj Sarko, je to presne jak pises. Z duvodu spatneho pristupu kolem namontovanych vrat a problematickemu dokonceni steny kolem pojezdu vrat jsem to chtel mit hotove pred montazi. Ted uz staci jenom vymalovat lepidlo bilou barvou a bude hotovo. Ale to bude jeste chvili trvat nez se k tomu dostanu. Zdravi Petr
Vymazat