čtvrtek 13. září 2012

ELEKTROINSTALACE 1.DIL, INSTALACNI ROVINA

Už je to 3 týdny co jsme s manželem od sestřenky natahali dráty pro zásuvky, vypínače a světla v podkroví. Všechny se potom scházejí v koupelně kde otvorem v podlaze procházejí do zádveří v přízemí, kde bude hlavní jističová skříň. Nejprve jsme dráty natahali nahrubo a já jsem si je později přesně usadil a upravil jednotlivé upevnění podle mojich požadavků. Ještě nás čeká celé přízemí. Všechny kabely jsme použili samozhášivé CYKY pro zásuvkové okruhy 3x2,5mm a pro světelný okruh 3x1,5mm. U shodištového přepínače na halerii a v šatně samozřejmě 5x1,5mm. Kabely jsou volně uloženy v příčkách a po obvodové stěně a kotvení jsme vyřešili pomoci elektrikářských plastových stahovacích pásku, které jsem vždycky pristrelili sponkovačkou ke stěně a k němu potom připevnili dráty. Do husích krku potom planuju uložení datových kabelů k připojení TV, internetu, ovládání VZT.

zasuvkovy okruh



vedeni kabelu dle normy cca 300mm od ciste podlahy
usazene kabely v mistech budoucich vypinacu

bocni osvetleni na galerii

takto vypadal hruby rozvod pred moji upravou
Taky jsem začal s montáží instalační roviny, kterou tvoří KVH hranoly 50x50mm. Protože hranoly kotvím v místech nosné kostry která je za OSB a také z důvodů lepšího vedení kabelů jsem zvolil vodorovné rošty se standardní světlosti 500mm mezi hranoly. V místech kde není žádné vedení kabelů a tam kde už jsem kabely upravil do konečně podoby jsem už začal vkládat izolaci Isover DOMO a Isover PIANO twin. Jde to dobře, ale vata kouše 10x víc než ISOVER UNI.







18.8. Jsme uspořádali Kristiankovi velkou oslavu 1.narozenin v našem Summerbridge House. Připravil jsem pro něj 10ti. patrovou vatru a dostal spoustu dárků a krásný dort. Ještě jednou VSECHNO NEJLEPSI KIKINKU.



No a Kristiánek se nám za tu oslavu odvděčil tak, že si chudáček další týden zlomil ručičku ještě před tím, než se naučil pořádně chodit. Už má ručku v sádře 3ti. týden, ale nevypadá, že by mu to vadilo.
Tento měsíc taky vyšel první díl seriálu o našem domě v časopise RECEPTAR 9/2012, v rubrice hobby.

Žádné komentáře:

Okomentovat