pondělí 14. ledna 2013

SADROKARTONY 2.cast

Tento týden jsem namontoval poslední SDK desku na stěnu a protože ještě chybí dodělat část "ateliéru" v podkroví a část pracovny v přízemí, tak musím zítra doobjednat cca 15 formátu. Už se nemůžu dočkat, až bude tato etapa stavby za mnou. Musím říct, že sádrokartony jsou pro mě asi nejhorší práci na domě co jsem zatím dělal. Trvá to mnohem déle než jsem plánoval a ten jemný prach je prostě všude a to jsem ještě nezačal pořádně brousit. Příští týden musím co nejvíc vybrousit, aby mohl švagr natáhnout finisku a mohlo se začít konečně malovat. Potřebuju totiž objednat dřevo na podlahy a musím ho kvůli aklimatizaci nechat pár dní v domě, než ho začnu lepit. Taky mě nedokončený SDK brzdí v zavěšení těles radiátorů a zprovoznění topného okruhu. Taky už jsme si objednali obklady do koupelny a wc tak už se těším až je budu lepit.
Minulý týden jsem dokončoval zaklopeni stropu v technickém zázemí. Byla to docela makačka vymyslet konstrukci podhledů s ohledem na estetické a statické požadavky a taky na vyřešení přístupu k důležitým prvkům vzduchotechniky. Nakonec to dopadlo tak, že máme v každém kumbálku jinou výšku stropu. Samozřejmě jsem se snažil stropy dělat co nejvyšší s ohledem na vedení vzduchotechniky. Takže v technické místnosti a na chodbičce je strop cca 2,45m, na WC je trošku níž z důvodu instalace dohřívače cca 2,38m, v komoře je opět trošku vyšší, ale s odskokem pro odpadní větev VZT, no a v šatně jsem nechal plnou výšku stropu cca 2,7m pro možnost montáže vysokých regálů a maximálního využití úložného prostoru šatny.
V technické místnosti jsem taky musel udělat nad oknem snížení podhledu s důvodu vedení přívodní větve VZT, které jak jsem psal je velmi silně izolovaná.
Samotná konstrukce podhledů je opět z KVH hranolů průřezu 42x50mm, které jsem lepil PVAc lepidlem a šrouboval ke stropním nosníkům a k obvodu místnosti. V kuchyni, hale a zádveří se strop nijak nesnižoval a montoval se přímo na stropní KVH hranoly. Výška stropu je tedy v těchto místech cca 2,7m, ale později budu ještě instalovat falešné trámy, takže tím se místnosti opticky sníží. Stropy jsem většinou dělal s pomoci Kamči a musím říct, že bez její pomoci bych to určitě nezvládl. Protipožární SDK 15mm je opravdu docela těžký. Proto jsem taky na stropy používal vruty 3,5x45mm a na stěny potom 3,5x35mm. Na WC a v komoře jsem taky udělal ve stropu servisní otvory, na které později dodělám dvířka. Otvory slouží jednak pro zaregulovani rozvodné skříně VZT a případnou kontrolu, a druhý pro ovládání termohlavice, možnost odvzdušnění dohřívače a nastavení protimrazové ochrany dohřívače.
namontovana odpadni vetev VZT je dost nizko, proto jsem udelal odskok na strope

cast nosneho rostu na miste

hotovy rost pred zaklopenim

na vnejsi rohy jsem pouzival AL vystuzne rohy, ktere jsem pristrelil sponkovackou 

detail konstrukce servisniho otvoru na WC

rost na WC pred zaklopenim

servisni otvor jsem si na hrubo vyrezal, abych desku odlehcil a po namontovani ho dorezal na presny rozmer

stropy v tech. zazemi jsem delal sam a tak jsem si pro rychlejsi praci pripravil vetsinu vrutu jeste pred instalci - doporucuji.

hotovy strop na WC - vsechno pekne v rade - svetlo, odtah, serv. otvor

detail pohledu do servisniho otvoru s termohlavici
deska na strop v chodbicce s pripravenym otvorem pro 3W  LED bodovku


detail kotveni stropni konstrukce v chodbicce


detail izolace osteni kolem okna na WC pomoci tvrde hydrofobizovane vaty


odtah v technicke jsem posunul bliz nad sprchovy kout

konstrukce podhledu


prostupy pro trubky topeni se mi podarili podle hesla : 2x mer jednou rez


nad oknem je to uz dost nizko ale zadna hruza




jeste chybi AL rozky a hotovo
pohled na konstrukci stropu z vrchni strany

detail okna v technicke s hotovym ostenim
pohled z haly do kuchyne a jidelny

5 komentářů:

  1. Ahoj Petre,
    hluboce smekam nad tvou dovednosti, kdejaky profik by mel problem ti konkurovat.
    Mam dotaz k te odpadni VZT vetvi. Na mnoha forech (TZB, Airforum) se tvrdi, ze ma byt zaizolovana kvuli kondezaci vlhciho a teplejsiho znecisteneho vzduchu na vnitrnim povrchu potrubi odkud to muze odtekat zpet do interieru nebo se tam zacnou tvorit plisne. Tady si ale vsimam, ze jsi zaklapel bez jeji izolace. Protoze uz rekuperacku nejakou dobu provozujes hodi se zeptat jak to nakonec dopadlo v praxi?
    Diky za odpoved i za tento blog
    Hyn@CZek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      diky za uznani. Je pravda, ze jsem odpadni vetev jeste nekontroloval v miste, kde mam moznost se do vetve podivat, ale myslim ze v mem provedeni neni sance, ze by tam neco kondenzovalo. O moznosti kondenzace jsem samozrejmne cetl taky, ale vzdy to bylo v souvislosti napr. s vedenim potrubi v prostoru pudy nad izolaci treba v bungalovu. Kdy teply vzduch prochazi studenou casti strechy a proto muze kondenzovat. Jelikoz mame veskere vedeni v podhledech interieru, tak teplota v potrubi je stejna jako v interieru a diky proudeni vzduchu dochazi spis k vysouseni potrubi nez ke tvorbe kondenzatu a plisne. Zatim nemame dost kvetin ani zadny zvlhcovac, takze spis resim zvyseni vlhkosti v interieru nez problem s plisni v potrubi. Az se na jare podivam do potrubi tak napisu podrobnejsi informace jak to vypada. Ahoj Petr

      Vymazat
  2. Ahoj chtěl bych se zeptat. Pochopil jsem si sám montuješ protipožární sdk. Máš tento sdk v projektu? Jak budeš u kolaudace prokazovat že montáž provedla kvalifikovaná firma? díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ondreji, priznam se, ze uz si to presne nepamatuji. Ale dival jsem se ted do vypisu skladeb konstrukci a tam mam jenom obyc knaf 12,5mm. Priste bych urcite ale zase pouzil protipozarni 15mm. Ono ani tak nejde o ten prostup pozaru, protoze mame stejne propojene prizemi s podkrovim pres galerii, ale jde o to, ze pokud by opravdu horelo, tak ten protipozarni drzi diky skelnemu vlaknu mnohem dele pohromade a nespadl by pri haseni na hlavu. Tech zmen oproti projektu je mraky, v projektu mam taky tasku KM beta, betonovou mazaninu v podlaze podkrovi, atd.. a nic z toho neni pravda. Pani ze stavebniho uradu pri koladaci stacilo vytisknout ze stranek vyrobcu jejich certifikaty a nic jineho nechtela, protoze jsem ji stejne rekl, ze jsem si to delal cele sam. U krbu taky chtela doklad o montazni firme, ale nakonec jsem ji dal jenom prohlaseni o shode na komin a krbovou vlozku, a kdyz videla, ze mam vsechno nastudovane a podle norem vyrobene, tak jenom chvalila. Zatim ahoj Petr

      Vymazat
    2. Děkuju za odpověd. Právě řešíme problém, že jsme koupili už rozestavěný dům s hotovými SDK podle požární zprávy, ale nemáme k tomu žádný doklad o montáži odbornou osobou a paní na úřadu vyžaduje certifikát té osoby. Bohužel ta osoba není známá.

      Vymazat