středa 30. ledna 2013

STANLEY FatMax Xtreme

Často když se s někým bavím o práci tak říkám, že bez pořádného nářadí se nedá dělat pořádně řemeslo. A to platí i o takové věci jako je svinovací metr. Pro mě jako truhláře je svinovací metr něco jako pro písaře pero, nebo pro bankéře kalkulačka. Prostě ho používám prakticky během celé práce ať už je to na stavbě domu, nebo nějakého výrobku atd... Rád bych proto napsal pár řádku o tom, podle čeho vybírat kvalitní svinovací metr a proč:
Dá se říct, že svinovací metr je prostě pořád stejná věc a dá se vsehno změřit i s metrem za 25kc z OBI, což je pravda, ale o rychlosti měření, přesností a pohodě při práci s metrem si můžete nechat jenom zdát.
Za svoji truhlářskou praxi jsem vystřídal spoustu svinovacích metrů a většina z nich byly právě ty obyčejné plastové metry. Buď se mi metr zasekl, když jsem potřeboval 3-metrem změřit třeba 2,7m a už jsme ho nedostal zpátky, nebo se prostě při práci polámal tím, že se mi prověsil při snaze o delší měření bez podpěry. Další častou smrti metrů bylo ulomení v místě zarážky při částem zasouvání, případně rozsypání po pádu metru z výšky.
Na začátku stavby domu jsem opět měl jeden 5-ti metr který jsem používal a skončilo to tak, že jsem nakonec tahal za sebou rozvinutý metr, protože pružina se rozsypala a metr nešel svinout. Tak jsem si koupil " profi" metr v OBI za cca 300 kc značky LUX. Tento metr je o poznání kvalitněji provedeny a má taky teflonový povlak na číselnici, který zabraňuje opotřebení. Šířka pásky je 25mm což je velmi důležité pro stabilitu metru při měření ve výškách.Ty nejlevněji metry mají pouze 12,7-19mm. Další důležitá věc je posuvná zarážka na konci metru, která kompenzuje měření z vnitřní a vnější strany výrobku. Zarážka se pohybuje o její sílu což je většinou 1mm. U levných metrů je zarážka připevněna k pásce pouze 2 nýty, které zpravidla nevydrží nárazy při zasouvání metru a ulomí se. Tento metr už má i zesílení ve spodní části zarážky a je přichycený 3-mi nýty. Další velmi dobrou věci je pogumování metru, které ochraňuje metr při pádech a zabraňuje poškození plastu. Metr mi vydržel sloužit k plné spokojenosti do minulého týdne (cca 1,5roku), kdy se začala páska lámat a tak jsem se rozhodl, že si pořídím opravdového krále mezi svinovacími metry a kdo jiný než vynálezce těchto metrů by to mohl být, tedy firma STANLEY.
Když jsem pracoval v UK, tak jsem měl kolegu, který mi ukazoval metr a tvrdil, že ho používá bez většího poškození už cca 5let a to mě přesvědčilo o tom, že končím s nekvalitním svinovacím metrem na pár měsíců a začnu si kupovat jenom kvalitu.
STANLEY FatMax Xtreme 8m - má celou řadu vlastnosti, které velmi oceňují při práci. Hlavní důvod, proč jsem si ho vybral je, že vyložení metru bez podpěry je cca 4m, tedy dá se s tímto metrem na žebříku zaměřit bod vzdálený až 4metry a to je rekordní vzdálenost, kterou bych nesčetné krať využil při stavbě domu. Páska je reflexní, takže je dobře čitelná i za špatné viditelnosti. 
  •  Rozměrný koncový háček 3 nýty připevněný na měřicí pásku
  • Možnost vysunout 4 m aniž by došlo ke zlomení měřicí pásky
  • Prvních 15cm měřicí pásky chráněno povlakem Blade Armor s fluorescenčními číslicemi a stupnicí
  • Celá páska chráněna plastovým povlakem MYLAR
  • Spona pro připevnění na opasek
  • Pohyblivý háček pro přesné založení počátku měření
  • Zrcadlově leštěné chromované pouzdro
  • Pouzdro opatřeno pryžovými panely pro pevnější a pohodlnější držení
  • K dostání ve 3 délkách: 5 m; 8 m; 10 m
  • Výrobek pro profesionální použití
  • Konstrukce pro maximální pevnost a odolnost
Tento metr jsem koupil na internetu za cenu 669kc vc. poštovného a teprve čas ukáže jestli to byla dobrá investice. Pevně věřím že ano. 
muj stary LUX na konci zivotnosti
paska se nalomila a tak jsem ji zpevnil lepici paskou

ciselnik je stale OK

zadni strana uz je hodne opotrebena,  v levo dole je videt zesileni koncoveho hacku s nyty
porovnani se Stanleyem

Stanley je mnohem sirsi a proto taky stabilnejsi

koncovy hacek Stanleye umoznuje merit ze vsech smeru hacku

porovnani rozmeru - Stanley neni o tolik vetsi a uz jsem si na robustni metr zvykl

1 komentář:

  1. tak podle tohoto videa je to fakt super
    http://www.youtube.com/watch?v=R-pxxyaJ-tk
    vzhledem k tomu, ze delam na baraku sam tak docela casto bojuju s tim vysouvanim na dalku

    OdpovědětVymazat