čtvrtek 9. října 2014

Tak co? Uz topite?

V minulém týdnu jsem si koupil kartáč a drát na čištění komínů. Už když jsem stavěl plechovou střechu, tak jsem věděl, že kominíka na ní nepustím, protože by mi ji "pomačkal". Komín si budu pravidelně čistit sám a tak se mi štětka bude hodit každý rok. Vím, že v případě pojistné události způsobené požárem od krbu a komínu by mi pojišťovna bez potvrzení o odborném čištění spalinové cesty nic neproplatila a ještě bych dostal pokutu až 25 tis., ale vzhledem k provedení, kdy je celá část komínu viditelná v interiéru, kvalitně zaizolovaná a pod kontrolou během topení neočekávám žádné komplikace a věřím, že žádný požár nehrozí. Byl jsem moc zvědav kolik sází v komínu bude. Letos na jaře po první topné sezóně jsem se k vyčištění nějak nedostal (prostě jsem si řekl, že to udělám až na podzim). Nejhorší na čištění komínu bylo přesvědčit mého 3-letého synka Kristiánka, že na střechu se mnou opravdu nemůže a dostat ho ze žebříku dolů, když se rozbrečel a křičel, že mě chce na střeše "pomáhat". Pak už to šlo velmi rychle. vylezl jsem za komín, odjistil horní kryt a protáhl štětku komínem 2x nahoru a dolů. Šlo to celkem lehce jak jsem očekával a zdálo se, že v komínu nic není. O to větší pekvapení bylo, když jsem potom v obývacím pokoji otevřel dvířka krbu a komora byla naplněna jemnýma sazama až po dvířka. Po vybraní sází jsem začal rozebírat horní "deflektory" abych se dostal k vyčištění výměníku nad komorou a přitom mi dolů napadala ta samá hromada sází jako poprvé. Vyčistil jsem výměník štětkou která byla součástí příslušenství vložky a všechny saze vysál starým vysavačem, který mi zrovna vypověděl službu. Zbývá ještě otevřít čisticí otvor na sopouchu přes větrací mřížku obestavby v horní části a vysát saze co napadali komínem nad výměník. Bohužel bez vysavače to není možné a tak musím koupit vysavač popela, který už jsem chtěl koupit dávno.
V současné době je v domě ale pořád příjemná teplota a podle nového teploměru co jsem koupil a mám ho v podkroví v šatně je teplota v podkroví právě teď: 24st.C, v přízemí na termostatu je 23,1st.C a u počítače v pracovně mám teď 24,5st.C. Při slunečném počasí se stačí dům solárními zisky pěkně nahřát a topit začnu až bude teplota v domě pod 22 st. nebo bude Kamči a klukům zima. 
takto vypadalo pri vycisteni kominu a prvnim otevreni dvirek (pred cistenim byla vlozka prazdna)

pohled pres cistici otvor sopouchu dolu na vycistene pruduchy vymeniku

jeste zbyva vysat sopouch a horni cast vlozky nad vymenikem

pohled do sopouchu nad vlozkou pres cistici otvor

Žádné komentáře:

Okomentovat