Nosnost tazneho zarizeni je ve vertikalnim zatizeni koule 50kg a na tah 1200kg. Coz jsou maximalni hodnoty pro toto auto. (na jinych strankach uvadeli i 75kg/1400kg u toho sameho typu) Tazne zarizeni je od firmy Auto - HAK, coz je polsky vyrobce, ale kupodivu vsechno pasovalo velmi presne a tazne zarizeni je velmi bytelne a rekl bych ze kvalitni.
Vyrobce uvadi v manualu dobu montaze 2 hod. Automechanici si pocitaji na montaz 3 hodiny a cca 1000kc, jelikoz ted potrebuju kazdou korunu, tak jsem si zarizeni namontoval sam. Trvalo mi to celkem i s elektroinstalaci 4,5hod. A to jenom pro to, ze jsem musel sundat oboje zadni kola, protoze srouby co drzi plastovy naraznik jsem mel tak zarezle, ze proste nesly povolit dokud jsem nepouzil aku razovy utahovak na povoleni. Taky nemam profi elektrikarske vybaveni, tak to vsechno cloveka zdrzuje.
Samotna montaz zarizeni neni nic sloziteho a kazdy trosku sikovny kutil by to mel zvladnout. (kdyz to zvladnu ja - truhlar, neautomechanik, neelektrikar)
Soucasti baleni byl i cesky navod k montazi, ktery je velmi prehledny a jasny. K taznemu zarizeni jsem si objednal univerzalni 7-pol elektroinstalaci.
Pri montazi jsem narazil na par veci, ktere bych rad zminil. V mem pripade to byl problem s vyfukem, ktery trosku zavazi pri montazi podelne vystuhy na leve strane. Normalne bych koncovou cast s tlumicem odmontoval, ale jelikoz mam zadni dil natvrdlo svareny se stredovou casti vyfuku, tak to nebylo mozne. Vyresil jsem to vyhnutim vyfuku na gumovemu ulozeni, tak abych se dostal pod nosnik do ktereho je treba vyvrtat 2 otvory prumeru 12mm na kazde strane auta. Levy nosnik je docela blizko tlumice vyfuku (cca 3cm) a pri prejezdu vetsich podelnych nerovnosti tlumic tuka o vystuhu (pri bezne jizde je vse ok) Tento nedostatek odstranim zitra nalepenim 5mm gumove desticky na vystuhu. Dale vyrobce pri nakresu vyrezu do narazniku nejak pozapomel na vyrez pro zasuvku elektroinstalace. Tento typ tazneho zarizeni ma zasuvku pripevnenou sroubem pres pruzinu, ktera dovoluje zasuvku vytacet pod naraznik a tim ji schovat. Ja jsem toto reseni nevyuzil, potoze vozik budu pouzivat pomerne casto a taky bych musel kvuli vytaceni zasuvky delat zbytecne velky vyrez do narazniku. Proto jsem sroub vymenil za kratsi a pruzinu jsem vynechal. Vyrezy do narazniku jsem delal velmi presne (7x jsem sundaval a nandaval naraznik) takze blato atd... se dostane pod naraznik jenom v minimalnim mnozstvi. Elektroinstalace ma velmi jednoduchy navod. Jeden kabel pro levou stranu se 4mi vodici a pro pravou stranu se 3mi vodici. Soucasti baleni jsou i plastove spojovaci svorky. Seat ma na bocich pod naraznikem pruchodove otvory kryte gumovyma krytkama. Tudy jsem kabely protahl. Odstranil jsem srouby drzici oblozeni kufru a obnazil jednotlive kabely na ktere jsem svorkami pripojil zasuvkove kabely podle barev v navodu. Jako posledni zbyvalo prisroubovani haku s kouli pomoci dvou sroubu ze strany a namazani koule pod krytkou. Pristi tyden si jdu objednat technickou prohlidku a emise, takze pri te prilezitosti necham zapsat do TP tazne zarizeni. Certifikat normy a kvality jsem k taznemu zarizeni taky obdrzel i s podpisem a razitkem prodejce.
|
kompletni sestava |
|
detail zadnich sroubu ze spodni strany je pripevnena podelna vystuha |
|
plechovou vystuhu narazniku nahrazuje nosnik tazneho zarizeni |
|
detail podelne vystuhy - pripojeni v zadni casti pres nosnik auta do pricne vystuhy tazneho. |
|
podelna vystuha na prave strane, otvory do nosniku v predni casti je nutno vyvrtat vrtakem 12mm |
|
|
|
srouby drzi pomoci pasoviny s navarenyma matkama, ktera je soucasti baleni a prostrkuje se original otvory v nosniku |
|
vyrezy jsme delal primocarkou s jemnym listem na zelezo |
|
kabely jsem fixoval plastovymi pasky |
|
vsechny srouby jsem dotahoval na predepsany utahovaci moment ( dorval jsme je co to slo!!!:)) |
|
finalovy tvar vyrezu pred nasazenim narazniku |
|
hotovo |
|
detail plastovych rozbocek na obnezenych privodnich kabelech |
Ty rychlosvorky na kabely za par let proklejete, maji spatny kontakt a velky prechodovy odpor, casem se vyhraji a zoxiduji. Kabely je lepsi pajet a zavulkanizovat.
OdpovědětVymazatTak to mate urcite pravdu, ale nepredpokladam, ze tento stroj budu za par let jeste mit. Uz ted je to vice-mene preacovni auto. A tato pripadna oprava neni nijak financne nakladna. Zatim to funguje ok. Zdravi Petr
Vymazat