pátek 23. září 2011

Ukonceni palubkoveho zaklopu a natazeni parozabrany Bramac 100

Už je to přes týden, co jsem aktualizoval blog a to proto, že jsem neměl čas a taky jsem měl notebook v servisu. (polil jsem ho trošičku čajem). Za ten týden jsem stihl konečně dokončit celý palubkový záklop včetně vzduchotěsného napojení parozabrany střechy na stěny. Ještě před tím jsem ale vyrobil rám dveří do ložnice a taky jsem vyřezal všechny námětky krovu. 

jeste pred montazi pricky jsem spoje OSB prelepil airstop paskou

hotovy ram dveri

pohled z obyvaciho pokoje na dvere do loznice
Námětek je celkem 42 a mají celkem 4 různé rozměry a sklony konců. Přesně rozměry jsem si nakreslil a vytiskl opět z programu SketchUp8 a podle výkresů vše vyrobil. Pro řezání konců námětek jsem použil pokosovou pilu Makita video a na podélné vyřezávání námětek jsem použil pasovou pilu, kterou jsem si na jaře vyrobil a která ještě není dokončena (chybí dodělat zakrytovani - není čas). Pro tento účel jsem si speciálně koupil na míru svařený pilový pas šířky 16mm a se 3mi zuby na jeden palec délky pro lepší odnášení pilin - šlo to jako po másle.video video
foto z prubehu prace na nametkach v dilne

po vyrezani vsech tvaru


pripraveno na brouseni

po obrouseni  jsem strhl pohledove hrany hoblikem

po nateru Drevosanem

po prvnim nateru lazurou - ekologickym zuslechtenim dreva Dufa

Námětky jsem potom obrousil ruční pasovkou a strhl viditelně hrany pomoci hoblíků. Včera jsem je natřel 2x nátěrem proti plísní Drevosanem profi a dneska první vrstvu lazury Dufa. Celkem budu dělat 3 vrstvy.
Když jsem spotřeboval všechny palubky na záklop stropu, tak mi zůstaly na dodělání stropu 4 rady. Proto jsem zajel ve středu pro 2 balíky chybějících palubek. Nevěřil jsem, že do Cordoby vlezou 4 metry délky a nakonec jsem to v ní dovezl. ( trčelo to snad 1,5 metrů z auta). Vše jsem ten den natřel lazurou a ve čtvrtek namontoval na střechu. Po dokončení palubek jsem opět stejně jako že zadní strany domů prisponkoval parobrzdnou fólií delta na palubkový záklop tak, abych po natažení parozabrany vytvořil vzducho a páro těsný spoj mezi stěnou a střechou. Všechny detaily a napojení jsem pečlivě přilepil lepidlem na parozabrany.

pohled z hrebene na strechu obyvaku


Detail falesne pozednice - upravena do roviny palubky pro presne polozeni izolacnich panelu

Jeste pred zaklopenim poslednich rad palubky jsem si pripevnil koncovy KVH hranol profilu 50x160  svisle po cele delce hrebene, a tim uzavrel cela krovu

po natazeni folie, jeste chybi dodelat kousek pres hreben

strecha je nyni nepropustna

Ještě před natažením parozabrany na palubky jsem musel udělat jednu velmi důležitou věc, a sice označit si přesně pozice krovu tak, abych později mohl do nich prikotvit námětky a taky kontralaty s izolaci. Pozici každého krovu jsem si teda přenesl vodováhou na rám stěny a později si opět udělám značky až na fólií. 
pohled na galerii a svetlo ze svetliku


Dnes jsem dokončil přitmelovani natažené parozabrany na delta fólií po obvodu celé střechy. Zítra mě čeká výroba vnějších pohledových koncových krovu a natírání dalších vrstev lazury. 

Žádné komentáře:

Okomentovat