pátek 22. dubna 2011

Hutneni podlozi a lezata kanalizace

Včera jsem dokončil pokládku ležaté kanalizace pod domem. Hlavní rameno kanalizace vycházející z domu má průměr 150 mm a pod deskou se po prvních dvou odbočkách redukuje na 125mm. Na ležaté potrubí jsem použil trubky KG PVC, které jsou určené do země (jsou pevné). Celou kanalizaci jsem si ručně vykopal a s pomoci otce položil do výkopu na dno vysypané překatrovaným štěrkem. Potom jsem usadil potrubí do požadovaného sklonu 3stupně (odbočky jsou v trošku větším sklonu) a celé potrubí zaházel opět štěrkem do výšky cca 6cm nad potrubí. Štěrk jsem průběžně hutnil pomoci latě kolem potrubí a pak lehce nohou. Všechna napojení na hlavní větev jsem dělal s odbočkama 45stupňů, kvůli hladkému toku.   Překvapila mě jednoduchost skládání celého potrubí, kdy jsem těsnicí kroužky vždycky vyjmul, vyčistil drážku a kroužek namazal z vnější strany silikonovým mazadlem na spoje potom vrátil a namazal z vnitřní strany a potrubí pěkně zapadlo. Po obsypáni pískem jsem průchod přes základovou spáru vypenoval PUR pěnou. A cele potrubi částečně zasypal zeminou, kterou jsem po vrstvách hutnil nohama. Vývody jsem zadělal fólií a izolepou. Cekove naklady na lezatou kanalizaci : 5984,-kc ale jeste k tomu pribude kontrolni sachta cca 3 tis., napojeni na kanalizaci atd...
cast lezate kanalizace, pozdeji jsem jeste doobjednaval dalsi trubky
otec kope hlavni vetev kanalizace

vyvody v technicke mistnosti pro pracku, sprchu a odvod kondenzatu z rekuperace

vyvody na WC, umyvadlo

pruchod pres vnitrni zaklad

vsechny odbocky jsou v 45 st. uhlu


zacinam obsypavat piskem

vyvod pro drez v kuchyni

hlavni vetev se stoupackama

vyvod z domu a stoupacka do koupelny v patre


castecne zasypano



Taky jsem už dokončil přisávání vzduchu ke krbové vložce. Jelikož je na délku přes 5 m použil jsem průměr potrubí 125mm. Jako ideální vyústění z fasády domu jsem zvolil jižní stranu domu v místě spodní terasy cca 30cm od čistě podlahy se sklonem cca 2st. kvůli případnému kondenzátu. 

prisavani ke krbu



vyvod na jizni strane

Ještě před pokládkou potrubí jsem s tchyni a tchánem rozvezl hlínu v místě obývacího pokoje, pracovny a kuchyně, kterou jsme po vrstvách hutnili vybracni deskou. Dneska mi švagr Petr zařídil dovoz drceného betonového recyklátu pod základovou desku. Celkem cca 11m3. Zítra budeme recyklat rozvážet a hutnit. 





Žádné komentáře:

Okomentovat