neděle 7. srpna 2011

Material na stresni konstrukci


Dnes mi dodavatel dodal dalši várku KVH a BSH materiálu na konstrukci střechy. Je toho celkem 4,5m3. Krovy budou v celé střeše pohledově. Rozměr krovu je profilu 80x160 větší průřez díky izolaci nad krovem malým rozponům a použití lehké střešní krytiny není nutný. Jenom v obývacím pokoji jsem nechal nařezat větší šířku a sice 100x160 čistě z důvodů estetiky, kdy středový nosný překlad má profil 160x320 a tak budou silnější krovy vypadat lip. Tyto silnější krovy jsou podélně lepené na "cink" spoj a jsou poměrně hodně popraskané.
krovy nad obyvaci pokoj a koncove pohledove krovy

U nepohledových dílců vyžadují minimální praskliny z důvodů nosnosti, ale v tomto případě jsem praskliny uvítal, protože vypadá krov mnohem přirozeněji a rustikálně. Dopoledne jsme ukládali materiál se švagrem (Martinem) do kuchyně. Největší překlad má hmotnost 130kg a měli jsme co dělat, aby jsme ho odnesli.
dva nejvetsi lepene BSH nosniky

Odpoledne jsem si začal připravovat překlady k vyzvednutí do podkroví. nejprve jsem si přesně zaměřil rovinu BSH nosníku, který má na 5,7m délce boční průhyb 6mm jinak je horizontálně 100% rovný. Středový nosník má taky boční průhyb 8mm, ale není to okem viditelne a myslím, že si s tím při dopasovani krovu poradím. Oba nosníky jsem potom zakrátil na přesnou míru elektrickou řetězovou pilou. video
Do překladu nad galerii jsem si nakreslil dlaby, kam bude ukotven konec krovu od obývacího pokoje. Dlaby jsem nejprve vyvrtal v rohách vrtákem 35mm a potom vysekl středy dlátem. Okraje dlabu jsem potom začistil pomoci horní frézy. Potom jsem celý prekad nahrubo vybrousil pasovou bruskou papírem zrnitosti 60. Nakonec jsem udělal na pohledových hranách zkosení pomoci japonského hoblíků.

Dlaby vypadaji na fotkach male, ve skutecnosti jsou rozmeru 90x90x60mm



rovinu tramu jsem zjistoval pomoci inkoustove japonske brnkacky "sumitsubo"

preklad po vydlabani



strhavani hran

V pondeli odpoledne budeme se svagrem a kamosama nosniky dostavat nahoru do podkrovi. Jsem zvedav jak to zvladnem. Jeste pred tim je ale napustim tenkovrstvou bezbarvou lazurou s UV filtrem - nejspis Lazurol Classic, ktery jsem uz drive pouzival na nater palubek a velmi se mi libi jeho hedvabny povrch.

Žádné komentáře:

Okomentovat