středa 13. července 2011

konstrukce stropu

Dneska jsme s tátou začali pokládat "stropáky" - stropní KVH hranoly. Ještě před tím jsem musel ale upravit jeden pohledový lepený BSH nosník, který bude v pracovně. Tento nosník nebyl do pravého úhlu a byl na jedné straně o cca 5mm větší. ( dodavatel mě upozornil předem na možný problém při egalizaci, protože je to mezní kapacita průřezu, který zvládne protáhnout mašinou). Nakreslil jsem si teda risku pomoci japonského sumitsubo a zhobloval BSH nosník do pravého úhlu pomoci mých japonských hoblíků. Potom jsem pohledové strany nahrubo obrousil ruční pasovou bruskou Makita. (konečně vybroušení budu dělat před povrchovou úpravou).  Video

hoblik Naga Dai Kanna v akci


Potom jsme si sešroubovali a slepili tři stropáky, které jsem ze statických důvodů naprojektoval v místě stojky, která bude podepírat pohledový BSH překlad v ložnici nad kuchyni. 
ztrojeny stropak jsem lepil easy bond penou



Dále jsme pokračovali v instalaci kratších stropáku nad technickou místnosti. Dneska jsem dokončil tuto kratší část. Stropáky jsou dlouhé 3050mm a vychází na milimetr přesně podle mého projektu (až jsem tomu nechtěl věřit). Jelikož používám poměrně naddimenzované nosné KVH hranoly stěn průřezu 60x160, mohl jsem si dovolit na obvodu domu udělat čelní hranol, který uzavírá celý strop a stropáky jsou usazeny na stěně v délce 100mm. Sice je tato varianta horší na možné klopení stropáku, ale při použití KVH myslím že po zaklopení stropu OSB 22 mm 4PD nebude žádný problém. Navíc budu v prostřed stropu dělat ještě vystuhy proti klopení. Celkové si myslím, že strop je hooodně předimenzovaný. Při profilu 60x240 a rozteči u kratších kusů 300mm a u delších 290mm by to muselo unést snad i tank. Stropáky šroubuju k obvodovému čelnímu hranolu opět pomoci šroubů Rapid 2000 rozměrů 6x140 po dvou kusech. Třetí šroub dávám šikmo přes čelní hranol do horního prahu stěny a čtvrtý šikmo přes stropák do prahu stěny. Zítra budeme pokračovat v dokončení stropu. Včera večer jsem si poslal požadavek na dodání šroubů k připevnění záklopu atd. a dneska v poledne jsem je měl dodané na stavbě - pan Hrabánek se překonává - Díky. 
celni hranol jsem pritahoval k hornimu prahu stuzidly
rovinnost stropu je dle mych predstav


koncovy BSH hranol 160x240 bude nest pricku podkrovi a podepirat krovy ulozene na teto pricce

nejprve jsem srouboval jednu stranu a potom druhou

foto z hromady ornice

druha cast nas ceka zitra

hotovy strop na severni strane domu




Žádné komentáře:

Okomentovat